הדברת פשפש המיטה בצפון

הדברות איכות אוודת

פשפש מיטה זוהי הדברה משולבת של המדביר ובעל הדירה המדביר צריך להגיע לדירה שהכל מוכן לביצוע הדברה אחרי ששאבו את המיטות ספות ושטיחים כיבוס של המצעים בטמפרטורה של 60 מעלות לפחות כל זה נעשה במקביל להגעת המדביר המדביר מרסס את כל הרצפה שטיחים וכו חל איסור חמור לרסס על מזרונים ספות ומיטות בשביל זה צריך לשאוב היטב כניסת בע"ח וילדים בהדברת פרעושים מומלצת רק לאחר שטיפה יסודית עם הרבה מים.

הכנת הבית לפני הדברת פשפש מיטה
מורידים את המצעים ומכבסים בטמפרטורה של 60 מעלות גם את השמיכות כריות ובגדים מזיזים את הרהיטים למרכז החדר הדברת פשפש מיטה היא מורכבת ובעלת כמה שלבים קודם כל הרגעת הלקוח שתמיד מאד לחוץ במקרים מסוג זה והמדביר משמש לו כמעין פסיכולוג בנושא צריך להבין ולהרגיע את הלקוח אופן הטיפול לשאוב את המזרונים והמיטות לאחר מכן להשתמש בקיטורית על המיטות והמזרונים והשקעים לאחר מכן מניילן את המזרונים ומתחיל להדביר חריציםקירות וכו לאחר מכן מפעיל מכשיר חימום בחדר שמגיע לטמפרטורה של 35 עד 40 מעלות חום כפעולת סיום אל תתפתו לקחת כל מגביר מעטים הם המדבירים שיודעים לטפל בפשפש מיטה כמו שצריך.

מומלץ לעשות סקר שוק לגבי מחירים ומקצועיות במקרה זה הזול עולה ביוקר זוהי הדברה מאד יקרה וקשה לביצוע. לא מומלץ לפנות למחיר הזול יש הרבה מרכיבים בהדברה מסוג זה שמייקרים מאד את עלות ההדברה. לעיתים יש צורך לחזור על הפעולה שוב לאחר מס ימים

הדברת פשפש המיטה

אם גם אתם נעקצים לילה אחר לילה מפשפש המיטה, ניסיתם כבר הכול כדי להיפטר ממנו ולא הצלחתם? אנחנו כאן בשבילכם!

אז מיהו פשפש המיטה?  

מדובר בפשפש קטן ביותר, בגודל של חצי סנטימטר, צבע גופו חום צהבהב, הביצים של פשפש המיטה הן לבנות ומגיעות לגודל של עד 1 מ"מ וקשה מאד להבחין בהן. פשפש המיטה שייך למשפחת הפשפשאים, הוא מוצץ דם של יונקים בדומה לקרצייה ומהווה מטרד רציני כי קשה מאד להיפטר ממנו. תפוצת פשפש המיטה הצטמצמה בארץ בעקבות שימוש בחומרי הדברה חזקים, אך תפוצתו בשנים האחרונות החלה לעלות בעקבות הפסקת השימוש בחומרי הדברה אלו, לאחר שהתגלה כי מדובר בחומרים מזיקים ומסרטנים. כדי להיפטר מפשפש המיטה יש צורך בביצוע הדברה הכוללת כמה טכניקות, עליהן נרחיב בהמשך.

הפשפש גורם לעקיצות ולגירוי חזק בעור, הדברת פשפש המיטה שונה מהדברה של מזיקים אחרים בכך שמתמקדים בעיקר באזורים החשודים כנגועים בפשפש ולא מדבירים את כל חדרי הבית, בדרך כלל מדובר על חדר השינה.

הפשפש חי בכל עונות השנה  ופעיל בעיקר בשעות הלילה. במהלך היום הוא לרוב נמצא במקומות חבויים. הפשפש יכול לשרוד בין חודש לחודש וחצי בטמפ' של 25 מעלות, ובטמפרטורות נמוכות יותר הוא יכול לשרוד כמה חודשים. פשפש המיטה עובר במחזור חיים אחד שלושה גלגולים: ביצה, נימפה ובוגר. נקבת פשפש המיטה יכולה להטיל עד 300 ביצים במחזור חיים אחד. מן הביצים בוקעת הנימפה שמחפשת דם כדי לשרוד.

פשפש המיטה אינו מעביר מחלות, הוא יכול לעבור ממקום למקום במהירות על ידי ניתור, פשפש המיטה אינו מעופף, אך הוא יכול לנתר על חפצים, רהיטים, מצעים, תיקים, ספרים, מזוודות והרשימה עוד ארוכה. חשוב לדעת שזן פשפש המיטה ניזון מדם, אך יכול לשרוד ללא תזונה במשך שבועות רבים, כך שגם אם אתם לא נעקצים על ידי פשפש המיטה, ייתכן שהוא מסתתר מתחת למזרון שלכם או בכל רהיט אחר בבית. מומלץ לבדוק את הכיסאות, הספות, השטיחים וארונות הבגדים, במידה ועולה חשש להימצאות פשפש המיטה.

אופן פעולתו של פשפש המיטה הוא עקיצה שבתוכה מוזרק חומר מאלחש הגורם לאדם הנעקץ כמעט ולא לחוש בעקיצה עצמה וזה מאפשר לפשפש למצוץ דם מבלי שיפריעו לו.

איך ניתן לזהות את פשפש המיטה?

פשפש המיטה נוטה לעקוץ בכל הגוף, העקיצות שלו מזכירות עקיצות של יתושים. אם אתם מתעוררים בבוקר עם עקיצות ותחושת גירוד חזקה, יש חשד לכך שמדובר בפשפש המיטה. דרך נוספת לזיהוי הפשפש הוא סימנים של דם על הסדינים וחלקיקי צואה קטנים שהוא משאיר אחריו. פשפש המיטה יכול להימצא בכל חדרי הבית ולא רק בחדר השינה. צריך לבדוק אם הוא משוטט גם בחדרי האמבטיה, חדר הכביסה או מתחת לספות בסלון שלכם. יש פשפשים שיכולים להימצא גם מתחת לשקעי חשמל ובמקומות חבויים נוספים.

חשוב לדעת שאין חומרים נגד עקיצת פשפש המיטה. במידה ונעקצתם, עליכם להרגיע את האזור הפגוע על ידי משחת אלוורה או באמצעות קוביות קרח עטופות במגבת , אלה יעזרו לכם להרגיע את האזור.

כדי להיפטר מפשפש המיטה יש צורך בפנייה למדביר מקצועי ומיומן המתמחה בהדברה מסוג זה. פשפש המיטה אינו יכול לשרוד בטמפ' הגבוהה מ-60 מעלות, אפשר לנסות להכניס את המצעים והבגדים למייבש הכביסה שלכם ולהפעיל אותו על חום שאינו נמוך מ-60 מעלות. בכל אופן, גם אם ניסיתם לבצע הדברה בעצמכם, מומלץ לפנות למדביר מקצועי ומיומן, שכן קשה מאד להיפטר מפשפש המיטה ויש צורך בהדברה שתתבצע על ידי איש מקצוע מנוסה, כדי לקבל את התוצאות הרצויות.

הדברת פשפש המיטה

הדברה של פשפש המיטה אינה דבר פשוט ומהיר. מדובר על הדברה מתמשכת המשלבת כמה טכניקות וחייבת להתבצע על ידי מדביר מוסמך ובעל ניסיון בהדברה מסוג זה. אין אפשרות להרוג את הביצים שמטיל פשפש המיטה וקשה מאד לגלות אותן. שיטת ההדברה היעילה ביותר נגד בוגרים וביצים של זן פשפש המיטה היא הדברה באמצעות חום וקיטור.

השיטה הנפוצה יותר להדברה היא שילוב של כמה טכניקות. הדברה באמצעות חומרי הדברה, הפעלת קיטור וחימום של 60 עד 70 מעלות באזורים הנגועים. היתרון של הדברה באמצעות חום שהיא אינה משלבת חומרים מסוכנים והיא נחשבת יעילה יותר, מאחר שפשפש המיטה לא יכול לשרוד בתנאים של חום. השימוש בקיטור וחום מיועד למקומות שבהם לא ניתן לרסס, או שהריסוס אינו אפשרי כי יש בו סיכון לאדם, כגון מיטות, ספות וכדומה. לפני שהמדביר מגיע אליכם הביתה יש לבצע מספר הכנות, על כך נרחיב בהמשך.

חשוב לוודא לפני הזמנת המדביר שהוא מתמחה בהדברה של פשפש המיטה, כדאי לוודא לפני כן, האם מדובר באדם אמין ומקצועי שיבצע את ההדברה בצורה הטובה ביותר, תוך שמירה על הבטיחות שלכם ושל ילדיכם. כמה שנות ניסיון יש לו עם הדברה מסוג זה, אפשר לבקש המלצה מלקוחות החברה. בדקו שיש למדביר רישיון בתוקף המאפשר לו לעסוק בהדברה ובנוסף לכך שחומרי ההדברה שבהם משתמש המדביר נמצאים תחת אישור של משרד איכות הסביבה. כדאי לברר מחירים, זכרו שהדברת פשפש המיטה יכולה להימשך מספר פעמים ולכן עליכם להיות בטוחים שתקבלו תמורה מלאה למחיר שאתם משלמים.

איך להתכונן להדברה?

  1. דבר ראשון יש לפנות תכולה של ארונות ומגירות ולהכניס אותה לתוך שקיות אטומות, כדאי לשאוב את המדפים אחרי שפיניתם אותם.
  2. יש לנקות את הרצפה בצורה יסודית.
  3. יש לפנות את הכריות, המצעים והשמיכות, כך שהמזרונים יהיו חשופים.
  4. יש לכבס את הבגדים, המצעים והשמיכות ולהעביר אותם למייבש כביסה. יש להפעיל את מייבש הכביסה על חום שאינו נמוך מ-60 מעלות.

בסיום ההדברה יש להמתין כ-10 שעות עד שניתן יהיה לחזור לבית, מומלץ לאוורר את הבית עם חזרתכם. כדאי לעבור עם מטלית לחה על האזורים הנגועים  כגון מדפים בארון הבגדים, שולחנות, מיטות ובעצם כל משטח בחדר שבו בוצעה ההדברה. מומלץ להמתין לפחות 48 שעות עד לשטיפת המרצפות בבית. חשוב לדעת שקשה מאד להיפטר מפשפש המיטה וייתכן ויהיה צורך בטיפול נוסף, כדאי להיות בקשר עם המדביר כדי לוודא שההדברה בוצעה לשביעות רצונכם.

איך למנוע את חזרת פשפש המיטה?

איך תוכלו  להימנע מחזרה של פשפשי המיטה? התשובה לכך פשוטה. צריך לבצע מספר פעולות פשוטות. דבר ראשון זה אוורור של המצעים, הכריות והשמיכות שלכם. מומלץ לכבס אותם לעיתים קרובות בטמפרטורה הגבוהה מ-60 מעלות. חשוב לשמור על ניקיון שוטף של הבית. מומלץ לשטוף את הרצפה, לשאוב אבק מהשטיחים ולהרחיק אשפה ופסולת מסביבת הבית והחצר שלכם. במידה ויש לכם בעלי חיים מומלץ לבדוק את הפרווה שלהם ולוודא שהם לא מושכים אליהם פשפשים. ניתן לעטוף את המזרונים בניילון כדי למנוע מהפשפשים לחזור לאזור הנגוע.

במידה ואתם רוכשים או מקבלים ריהוט וחפצים מיד שנייה, כדאי מאד לחטא אותם לפני שאתם מכניסים אותם הביתה, כך גם לגבי פריטים מהמחסן שלכם שצברו אבק ולכלוך במשך זמן רב. אצלנו בהדברות איכות תקבלו שירות אמין ומקצועי ובמחיר השווה לכל כיס.

מה המקור של פשפש המיטה?

במחקרים שבוצעו בשנים האחרונות התגלה כי פשפש המיטה הפך להיות תופעה נפוצה במדינה ישראל. על פי המחקר נמצאו פי 150 מקרים של פשפש המיטה בין השנים 2006 עד 2008, לעומת כמות המקרים המדווחים בשנים קודמות. פשפש המיטה החל להופיע בשנות ה-2000 באזורים כגון ארה"ב, קנדה ואוסטרליה.

הבעיה החלה להחמיר בעיקר בשנים האחרונות, גם מדינת ישראל נמצאת בין המדינות המפותחות שסובלת מבעיה זו בצורה משמעותית. הקושי להיפטר מפשפש המיטה נעוץ בכך שהוא הפך להיות עמיד לחומרי הדברה. בנוסף לכך, הפצתו הפכה לפשוטה יותר בעקבות תיירות והגירה ברחבי העולם.

בארה"ב ובאירופה בוצעו ניסיונות לעצור את התפשטות פשפש המיטה והושקעו כספים רבים, אך ניסיונות אלו כשלו. בעבר בעיית המזיקים הראשונה בגודלה הייתה בעיית הטרמיטים, כיום בעקבות התפשטות פשפש המיטה, הוא הפך לבעיה נרחבת ותופס נתח של יותר מ-50% מתעשיית ההדברה. גם במדינת ישראל משקיעים כספים רבים על הדברת פשפש המיטה, מדובר על מגמה שהולכת וגדלה עם הזמן.

בזמן מלחמת העולם השנייה, מדינות מערביות השתמשו בחומר ההדברה שנקרא DDT -Dichloro-Diphenyl-Trichloro-ethane , מדובר על חומר הדברה קטלני, שמיועד לקטול מגוון רחב של חרקים, ישנם כמה חרקים שעמידים בפניו. באותה תקופה החומר די די טי שימש להדברת מזיקים כולל פשפש המיטה, שהיה נפוץ בעיקר במדינות עולם שלישי, חומר ההדברה הצליח למנוע מחלות ויחד עם זאת הוא פגע בבעלי חיים וגרם לבעיות בריאותיות משמעותיות אצל בני אדם. בשנת 1972, בארה"ב הוחלט להוציא את הדי די טי מחוץ לחוק.

עם השנים המזיקים פיתחו עמידות בפני חומרי ההדברה וכך גדלה התפוצה שלהם ברחבי העולם, ביניהם גם פשפש המיטה שהצליח לשרוד גם אחרי תקופת ה-די די טי. בעשרים השנים האחרונות, עלתה כמות המקרים של פשפש המיטה באופן מהותי בעיקר בגלל אפשרויות התפוצה הנרחבות ממדינות שונות ברחבי העולם. מיליוני אנשים נוסעים ממקום למקום ומעבירים איתם מזוודות וחפצים מסוימים המאפשרים את התפוצה של פשפש המיטה.

אפשרויות נוספות בהן מופץ פשפש המיטה מתרחשות על ידי העברתו  בצינורות מים או צינורות חשמל, ריהוט יד שנייה שעובר מבית לבית, והוא נמצא גם בין הסדינים בבתי מלון.

הדברת פשפש המיטה